زمان جاری : یکشنبه 17 تیر 1403 - 10:12 بعد از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



ارسال پاسخ
تعداد بازدید 46
نویسنده پیام
admin آفلاین


ارسال‌ها : 163
عضویت: 31 /3 /1391
محل زندگی: اشنویه
سن: 19
شناسه یاهو: samansam2020@yahoo.com
تشکرها : 5
تشکر شده : 5
گلایه‌های اولین زن ایرانی که 2 طلای جهانی گرفت

عضو تیم ملی ووشو بانوان تیم ملی گفت: علاوه بر امکانات بهتری که در اختیار آقایان قرار می گیرد، ساعت تمرینی ورزشکاران بانو و آقا نیز یکی از مهمترین این تبعیضات است.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه ایران، به همین منظور و برای اطلاع از دیدگاه های این ورزشکار مدال آور و اوضاع ورزش بانوان به سراغ ملیحه فضلی یکی از قهرمانان بانوان کشورمان رفتیم تا نظرات او را در این خصوص جویا شویم.

رابطه ورزش بانوان با سلامت جامعه چقدر است؟

معمولا می گویند مادر سالم فرزند سالم را تحویل جامعه می دهد پس سلامت مادر تأثیر بسیاری در سلامت جامعه دارد اما این سلامتی به شرط ورزش در بین بانوان مان بسیار موثر خواهد بود. پس سلامت بانوان بسیار ضروری و مهم است.

در حال حاضر گرایش بیشتر بانوان کشورمان به چه رشته های ورزشی است؟

در حال حاضر بیشتر تمایل بانوان به ورزش های است که بیشتر به تناسب اندام می پردازد، مثل ورزش ایروبیک که بر روی تناسب اندام کار می شود در کشورمان محبوبیت زیادی دارد.

به نظر شما بانوان چقدر به ورزش های قهرمانی تمایل دارند؟

متأسفانه تمایل بانوان به ورزش قهرمانی در دوران گذشته به دلیل اهمیت ندادن به این موضوع زیاد نبوده ولی در سال های گذشته با درخشش بانوان ورزشکارمان گرایش بانوان به ورزش های قهرمانی هم زیاد شده است.

ورزش قهرمانی را برای بانوانمان توصیه می کنید؟

البته با شرایطی که بانوانمان در جامعه دارند ورزش حرفه ای را به این قشر توصیه نمی کنیم، ولی این را توصیه می کنم که بانوان عزیز حتما در روز 40 دقیقه ورزش کنند معمولا می گویند این 40 دقیقه زمان زیادی است اما با وجود زندگی ماشینی مان این زمان برای سلامت روح و روان زمان اندکی است.

در مدارس چطور؟ به مدارس اهمیت داده می شود؟

من خودم فوق لیسانس رشته تربیت بدنی و مربی ورزش هستم، چند سالی است که آموزش و پرورش اهمیت ویژه ای به ورزش در مدارس می دهد و خوشبختانه ورزش بانوان از تک رشته ای خارج شده است و به تمامی رشته های ورزشی اهمیت داده می شود. همچنین اساتید خیلی خوبی هم وجود دارند که مربی ورزش دختران مان در تمامی رده های سنتی هستند، اما به نظر من ساعت آموزش در مدارس کافی نیست.

مسلما تبعیضاتی بین ورزش بانوان و آقایان وجود دارد، این تبعیضات چیست؟

علاوه بر امکانات بهتری که در اختیار آقایان قرار می گیرد، ساعت تمرینی ورزشکاران بانو و آقا نیز یکی از مهمترین این تبعیضات است، آقایان ساعت تمرینی خیلی خوبی دارند که متأسفانه این ساعت ها به خانم ها اختصاص داده نمی شود.

به نظر شما امکانات ورزش بانوان کافی است؟

متأسفانه امکانات خاصی در اختیار ورزش بانوان قرار نگرفته است و بیشتر بانوان از این امکانات محروم هستند، ما با توجه به اعتقاداتمان برای ورزش کردن نیازمند مکان خاصی هستیم که متأسفانه این مکان ها برای بانوانمان بسیار اندک است.

اما به نظر می رسد که مکان هایی برای ورزش بانوان احداث شده است؟

البته در برخی از استانهای کشور پارک هایی مخصوص بانوان احداث شده است اما این پارک ها فقط مختص برخی از استانهاست، ولی با این وجود نباید نبود امکانات موجب شود تا بانوان ورزش نکنند، بانوان ایرانی مخصوصا کسانی که خانه دار هستند می توانند در گوشه ای از فضای منزل خود به ورزش بپردازند و به این امر مهم توجه ویژه ای داشته باشند.

نقش رسانه ها در پیشرفت و یا ترغیب بانوان برای ورزش کردن چقدر است؟

مسلما رسانه ها نقش بسیار پررنگی در ترغیب بانوان به ورزش را دارند اما متأسفانه رسانه های ما زیاد به این امر نمی پردازند، برای تشویق بانوان باید یک الگویی در اختیار این قشر قرار گیرد که این گونه نیست، مثلا من اولین زن ایرانی هستم که 2 مدال طلای جهان را کسب کرده ام ولی هیچ کس از این امر مطلع نیست، اگر قرار است یک بانوی ایرانی الگویی برای زنانمان شناخته شود باید معرفی شود.

بانوانی که در اطراف شما هستند و شما را می شناسند چطور، آنها شما را الگوی ورزشی خود قرار داده اند؟

اکثر شاگردان من دختر هستند و دوست دارند رشته خاصی را دنبال کنند و ورزش خود را تا قهرمانی ادامه دهند، من تمام سعی خودم را می کنم که الگوی خوبی برای شاگردانم باشم.

توجه:خبر قدیمی


سه شنبه 24 مرداد 1391 - 01:38
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ
پرش به انجمن :