زمان جاری : یکشنبه 17 تیر 1403 - 10:49 بعد از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



ارسال پاسخ
تعداد بازدید 73
نویسنده پیام
admin آفلاین


ارسال‌ها : 163
عضویت: 31 /3 /1391
محل زندگی: اشنویه
سن: 19
شناسه یاهو: samansam2020@yahoo.com
تشکرها : 5
تشکر شده : 5
رمز و راز خوشبختي

                              

امروزه همه از خوشبختي حرف مي زنند. خوشبختي يعني ارزش و اهميت لحظه.

آيا شگردي براي شاد بودن وجود دارد؟ آيا خوشبختي مسري است؟ در اينجا همه آن چيز هايي که براي شاد بودن بايد بدانيد را ارائه مي دهيم.

خوشحال باشيد!

آيا با وجود نگراني هاي کاري و غم و اندوهي که در محيط اطرافمان وجود دارد، سخت است بتوان قلبي شاد داشت؟ ابداً اينطور نيست! تنها کافيست چند راهکار براي ارتباط مجدد با شادي دستتان بيايد. براي آنکه خورشيد هر روز سال بر زندگي روزانه تان بتابد، توصيه هاي زير را بشناسيد. بعضي ها خوشبختي را در رفتن به سبزه زارها و برخي ديگر سپري کردن لحظات در کنار فرد مورد علاقه شان و يا در پيچ و خم يک گالري هنري مي بينند.

هر کس آن را در چيزي مي بيند؛ گاه خوشبختي دم دستمان قرار دارد اما اغلب از کنار آن مي گذريم. خوشبختي چه به صورت حالت روحي باشد و يا موهبتي الهي، اهميت چنداني ندارد! مهم آن است که آن را پرورش دهيم. براي رسيدن به آن روش هاي متعددي وجود دارد که همگي بر مبناي طرز برخورد ها، نگرش و تمريني روزانه قرار دارد. از اين رو پيشنهاد هاي زير را دنبال کنيد:

1- عزت نفس را دوباره به دست آوريد:

بعضي افراد در پايين آوردن ارزش خود استعداد دارند. برخي ديگر مي دانند که هديه اي در جهان هستي به شمار مي آيند. تفاوت اين دو گروه در چيست؟ عزت نفس! عزت نفس ضامن خوشبختي و بعدي از شخصيتتان است که بايد از آن مواظبت کنيد.

کريستوفر آندره روانپزشک در اين زمينه مي گويد: فردي که از عزت نفس بالايي برخوردار است، خودش را دست کم نمي گيرد. «چنين فردي بدون آنکه ديگران را عامل بدبختي اش بداند، مسئوليت زندگي و همچنين خوشبختي اش را بر عهده مي گيرد».

در عوض فردي که عزت نفس اندکي دارد، هيچ گاه آن طور که بايد و شايد قدر و ارزش خود را نمي داند و با مشکلات متعددي روبه رو مي شود. براي پرورش عزت نفس، ابتدا موفقيت هايتان را مدنظر آوريد. معمولاً در پايان روز عادت داريم اخبار ناخوشايند را به خاطر آوريم. سعي کنيد بيشتر به نکات مثبت فکر کنيد. مثلاً مي توانيد به يک موفقيت کوچک کاري و يا به تعريف و تمجيد فردي که دوستتان دارد فکر کنيد که خيلي هم خوشايند است.

2- ارتباط خوبي با ديگران برقرار کنيد:

به دنبال خوشبختي هستيد؟ به دوستانتان برسيد. براي آنکه شاد باشيد، در راستاي رسيدگي خودتان، به فکر ديگران هم باشيد. توصيه اي که در اين زمينه مي شود آن است که در ازاي کمک و يا محبت به ديگران، در پي آن نباشيد که مورد قبول و يا محبوبيت اطرافيانتان قرار بگيريد. البته مورد تاييد و محبوبيت قرار گرفتن، خوشايند است اما امري ضروري نيست. به جاي انتظار از ديگران، براي ياري رساندن و بخشيدن آماده باشيد. در خدمت کردن به اطرافيان و افزايش ديد و بازديدها و ترتيب دادن ميهماني ها درنگ نکنيد.

آخر هفته همسايگانتان را براي شام دعوت کنيد و يا براي ميان وعده قبل از ناهار با دوستانتان دور هم جمع شويد. اين ديدارها کمتر از آنچه فکر مي کنيد وقت و هزينه مي برد.

3- براي خودتان سرگرمي هاي کوچک به وجود آوريد:

فکر نمي کنيد که خوشبختي از يک سري شادي هاي کوچک تشکيل شده باشد؟ لذت هاي کوچک، انسان را بشاش و سرحال نگه مي دارد. مثلاً لحظاتي دست کشيدن از کار و نوشيدن يک فنجان قهوه با يکي از همکاراني که با او احساس راحتي مي کنيد و يا لذت بردن از پرتو خورشيد در چله زمستان... .

خوشبختي مانند سلامتي است که بايد همه روزه از آن مواظبت کنيد. به خودتان خوبي کنيد. همچنين مي توانيد در ازاي کارهايي که انجام مي دهيد به خودتان پاداش دهيد.«اگر اين بودجه را به دست بياورم، به عنوان پاداش، آخر هفته را با فردي که دوستش دارم مي گذرانم».

تصميم بگيريد شاد باشيد زيرا شادي، ميزان مولکول هاي شاد و يا همان هورمون آرامش بخش آندروفين در بدن را افزايش مي دهد.

4- با گذشته آشتي کنيد:

گاه به نظر مي رسد که خاطرات کينه هاي کهنه مربوط به همسر سابقتان، حکايت سخت خانوادگي و... ذهنتان را مشغول کرده باشند. براي سبکبالي و خالي نگه داشتن ذهن از نگراني ها و همچنين رسيدن به خوشبختي واقعي، آشتي با گذشته امري ضروري است.

بعضي اوقات تنها کافي است که در مورد آن موضوع صحبت کنيد. چنانچه از دست دوستي ناراحت هستيد، حتي اگر اختلافتان موضوع حساسي باشد، در ميان گذاشتن با او چندان سخت نيست. اما در مورد اختلافات خانوادگي و يا اختلاف ميان زن و شوهر، موضوع حساس تر مي شود. ماتم گرفتن و يا عذر خواهي به تنهايي دردي را دوا نمي کند. در عوض، پذيرفتن آن گامي در جهت حل مشکل به شمار مي رود.

امروزه مشورت با روان شناس رايج شده است. گاه مشورت با يک متخصص راه حل مناسبي است، به خصوص اگر تشويش ها، نگراني ها و يا ناراحتي خاصي مانع شادي شما مي شوند. همچنين آشتي با گذشته نشانگر پختگي روحي است.

5- خلاقيتتان را افزايش دهيد:

مقابله با روزمر گي و استقبال از نوآوري ها يکي از ارکان خوشبختي است. به گفته کريستيان بوآرون، فيلسوف براي شاد بودن، شناخت شخصيت و ابراز وجود، خلاقيت ضروري است.

مواد اوليه آن: کنجکاوي! به خودتان اجازه دهيد در زمينه هاي متعدد چيزهاي مختلفي را امتحان کنيد و از اشتباه کردن اجتناب نکنيد. همه مي توانند دست به کار شوند!

به طور مثال از يک شام رمانتيک گرفته تا عصرانه اي براي بچه ها، خودتان را سرگرم کنيد و ابتکار عمل به خرج دهيد و يا بدون مراجعه به آژانس مسافرتي، يک مسافرت ترتيب دهيد.


یکشنبه 29 مرداد 1391 - 11:16
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ
پرش به انجمن :